PARTICIPATIVNÍ ROZPOČET

Připravujeme už 6. ročník projektu Náš JIH. Pro vaše nápady máme letos připraveno celkem 10 miliónů korun. Získáváte tak možnost aktivně se zapojit do rozhodování o části finančních prostředků z rozpočtu obvodu - jedná se o tzv. participativní rozpočet. Své návrhy můžete konzultovat s koordinátorkou Terezou Mučkovou, na emailu tereza.muckova@ovajih.cz a telefonním čísle 720 952 981. Kompletní informace k participativnímu rozpočtu na Jihu najdete na našem webu. Pravidelné aktuality můžete sledovat na facebookové stránce projektu.

JAK TO CELÉ PROBÍHÁ?

  1. Nápady, informace a konzultace
    Na jaře je prostor pro vaše první myšlenky a nápady. Stačí, když si budete všímat svého okolí a třeba natrefíte na něco, co tady už delší dobu chybí a mohlo by ulehčit nebo zpříjemnit váš život. Na malých věcech záleží, protože dohromady dělají celek. Své nápady s námi můžete konzultovat na veřejných setkáních nebo přímo s koordinátorkou.
    Nemáte zrovna žádný nápad na změnu, ale myšlenka Našeho Jihu se vám líbí a chcete ji podpořit? Šiřte informace mezi své sousedy a známé, třeba právě oni ten nápad mají. Tak dejte hlavy dohromady!


  2. Podávání návrhů (květen - červen)
    Od 1. května bude na těchto stránkách k dispozici k vyplnění elektronický formulář. K němu musíte přiložit ilustrační obrázek, fotografii nebo nákres místa. Důležité rovněž je, abyste prostřednictvím podpisového archu doložili podporu dalších 15 obyvatel. Tištěný formulář najdete v květnových Jižních listech. Příjem projektů bude probíhat až do konce června.

    Formuláře se nebojte, pokud budete potřebovat poradit s cenou návrhu nebo třeba vlastnictvím pozemku, jsme vám k dispozici. Důležité je, dobře si promyslet svůj návrh, ať víme, s jakými jednotlivými položkami pak u stanovení ceny budeme pracovat. Své návrhy můžete konzultovat s koordinátorkou Terezou Mučkovou na emailu tereza.muckova@ovajih.cz nebo na telefonním čísle 720 952 981.

  3. Posouzení návrhů (červenec - srpen)
    Léto opět na radnici věnujeme formální a technické analýze návrhů. Pokud bude potřeba, budeme Vaše návrhy s Vámi blíže konzultovat.

  4. Prezentace návrhů, které postoupí do hlasování (září - říjen)
    V průběhu září a října Vám je prezentujeme například na informačních panelech na různých místech a akcích v obvodu (Slavnosti obvodu, Svatováclavské slavnosti atp.)

  5. Hlasování (říjen - listopad)
    Společně se pustíme do hlasování a vybereme tak ty nejzajímavější projekty, které v průběhu roku 2022 zrealizujeme. Termín hlasování včas upřesníme.

  6. Realizace těch návrhů, které získají podporu obyvatel, proběhne v průběhu roku 2022.


Jak můžete hlasovat a co je k tomu potřeba?

Hlasovat o návrzích můžete na podzim, přesný termín teprve stanovíme. Všichni hlasující budou mít k dispozici pozitivní a záporné hlasy v poměru 2:1 napříč všemi návrhy ve čtyřech částech - Dubina a Bělský Les, Hrabůvka, Výškovice a Zábřeh. Hlasovat můžete pouze elektronickou formou, opět s možností hlasovat osobně na Informacích radnice Ostrava-Jih s pomocí našich zaměstnanců.


Zajímá vás obecně téma participativního rozpočtu? Doporučujeme www.participativni-rozpocet.cz, kde naleznete spoustu informací o participativním rozpočtování, zapojených městech v ČR i zahraničí a také metodiku.