MSOJ zkvalitnila služby občanům

17/4 2013

Má obec volné byty k pronájmu? Má volné nebytové prostory nebo garáže k pronájmu? Co mám dělat, když nemám uhrazený nájem nebo obdržím dopis s výpovědí z nájmu bytu? Tyto a jiné otázky a hlavně odpovědi najdou klienti Majetkové správy Ostrava-Jih (MSOJ) na aktualizovaných webových stránkách této příspěvkové organizace Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih.

MSOJ zkvalitnila služby občanům

V průběhu loňského roku rozšířila MSOJ bytový fond o 1209 bytů, takže letos pečuje už o necelých 4000 bytů a 138 nebytových prostor, garáží a holobytů. Ve své péči má také 622 garážových stání. Tyto skutečnosti zavazují k tomu, aby služby pro takové množství klientů byly co nejkvalitnější.

Prvním vylepšením bylo zkvalitnění jednacího prostředí klientů na Provaznické 62. Významnější novinkou však je aktualizace webových stránek. Po kliknutí na www.msoj.cz si občané mohou najít svého technika, evidentku nájmu, formuláře ke stažení, zorientovat se v bytech, nebytových prostorách, garážích i krytých garážových stáních MSOJ.

Kromě provedené aktualizace textů i fotografií je největší změnou a vylepšením webových stránek vytvoření systému Portál. Ten slouží ke zjednodušení komunikace mezi nájemci a pracovníky správy. Hlavním cílem tohoto systému je umožnit nájemcům prostřednictvím internetu snížit nutnost vyřizovat běžné požadavky osobně na pracovišti správce. Vzájemně si tak obě strany ušetří čas jednání „na přepážce“. Na internetu si mohou občané po vyplnění všech potřebných údajů svůj požadavek odeslat příslušnému odbornému pracovníkovi. Systém danému požadavku přidělí i jednací číslo. Tímto mohou občané řešit požadavky na opravu, změny počtu osob, změny platebních dispozic, zůstatky na saldu, změny záloh, ale i případné náměty a připomínky.

Vynikajícího výsledku dosáhla MSOJ i v právě ukončené etapě vyúčtování služeb za rok 2012. Roční souhrn nákladů pro vyúčtování služeb obce – za byty, holobyty, nebytové prostory a garáže – v zatím nejvyšší – rekordní částce 79 258 811 korun byl rozklíčován do nulových hodnot už 10. dubna 2013, takže po kontrole a vytištění protokolů tyto byly připraveny k roznosu od 15. dubna 2013. Pro většinu občanů je zjištění optimistické, protože v protokolech jsou zejména přeplatky. Následné vrácení peněz z vyúčtování služeb je ovlivněno dobře zvolenými zálohami, ale i uskutečněnými revitalizacemi bytových domů v Ostravě-Jihu.

Zlepšením kvality služeb se Majetková správa Ostrava-Jih připravuje pro další převzetí obecních domů a bytů v příštím roce.

Ing. Pavel Pasek, ředitel Majetkové správy Ostrava-Jih