Na Dubině vzniklo Rákosníčkovo hřiště
Dětem žijícím v lokalitě sídliště Dubina slouží nové Rákosníčkovo hřiště. Vybudováno bylo ve vnitrobloku v ulici F. Formana v místě původního hřiště, které sice na první pohled vypadalo moderně, ale bylo už ve špatném technickém stavu.
Proto se společnost Lidl rozhodla darovat ostravským dětem jedno ze svých Rákosníčkových hřišť a na jeho slavnostní otevření také Rákosníčka pozvala. Pro děti byla připravena spousta zábavy – soutěže, malování na obličej, malování na tričko, klauni s balonky, divadelní představení a vystoupení Heidi Janků.
Na slavnostní otevření v sobotu 18. srpna se přišly podívat tisíce lidí. Celodenní zábavný program odstartoval symbolickým předáním klíče od Rákosníčkova hřiště městskému obvodu. Pak už moderátorka Eva Decastelo vyzvala několik vybraných dětí, aby společně s místostarostou Pavlem Plankou přestřihly pásku a tím zahájily provoz jedinečného hřiště. To, že hřiště patří skutečně dětem, dokazují jejich jména na dřevěných tyčích plotu, které Rákosníčkovo hřiště obklopuje. Své jméno si na ně mohl napsat každý, kdo pomohl tyč nabarvit.
Děti na Rákosníčkově hřišti o velikosti 14x17 metrů mohou dovádět na velké prolézačce, jejíž součástí je i skluzavka, šikmá horolezecká stěna a lanová překážka. Nechybí ani klasické prvky jako pískoviště, kolotoč a různé druhy houpaček – od klasických závěsných, přes pérové až po oblíbené tzv. hnízdo, na kterém se může zároveň houpat více dětí. Klidovou zónu hřiště doplňuje domeček, ve kterém si děti hrají na obchod. Oplocené hřiště navíc nabízí i dostatek laviček a zpevněnou plochu pro kočárky.
„Společnost Lidl nabídla městskému obvodu Ostrava-Jih možnost zapojit se do pilotního projektu Rákosníčkových hřišť. Obvod vytipoval několik vhodných lokalit, z nichž jsme vybrali tu, kde je potřeba kvalitního dětského hřiště největší,“ vysvětlil jednatel Lidlu Michal Farník s tím, že společnost v pilotní fázi projektu Rákosníčkova hřiště letos v deseti českých a moravských městech postaví celkem deset hřišť.
„Chceme dlouhodobě pomáhat ve městech, kde působíme. Po pečlivém zvážení jsme se rozhodli pro realizaci projektu, který podpoří aktivní trávení volného času malých školáků a předškoláků s jejich rodiči,“ vysvětlila záměr společnosti Lidl její mluvčí Lucie Borovičková.
Podle průzkumu, který si společnost Lidl nechala v souvislosti s projektem zpracovat, si na dětských hřištích hrají alespoň jednou týdně více než dvě třetiny dětí, přičemž pětina dětí chodí na hřiště každý den. Rodiče nejčastěji vybírají taková hřiště, která jsou v bezprostřední blízkosti jejich domova a zajímají se rovněž o to, zda je hřiště čisté a bezpečné.