Opravy mostů na Plzeňské ulici
Rekonstrukce silničních mostů bude rozdělena do několika etap, k dopravním omezením a objížďkám dojde postupně a budou se měnit.
Aby se předešlo nežádoucímu stavu při eventuálních dlouhých objížďkách, budou práce probíhat za usměrnění a převedení dopravy na protilehlou stranu Plzeňské ulice, tzn. že doprava bude probíhat v jednom směru, v protilehlém se bude pracovat. Z důvodu zachování stálého potřebného provozu na mostě i pod mostem přes tramvajovou trať v Ostravě – Zábřehu B, bude nejprve stržen jeden tzv. tramvajový most (jezdí pod ním tramvaje na ul. Palkovského) a až poté bude rekonstruován druhý most přes ul. Výškovická u Ostravar Arény. Chodníky nebudou stavbou dotčeny, pouze v některých místech dojde k výměně obruby a v případě potřeby bude pěší doprava usměrněna vhodným způsobem nebo budou zřízeny provizorní chodníky z dřevěných desek.
1.) V červnu bude postavena provizorní tramvajová zastávka na ul. Hulvácká, aby mohla být zavedena náhradní tramvajová (jednokolejná kyvadlová) doprava. Ta plně nahradí stávající náhradní autobusovou dopravu, která je v současnosti zřízena kvůli probíhající rekonstrukci tramvajových mostů na silnici I/11 (ul. Rudná). Do konce května budou zrekonstruovány přejezdy tramvajové trati v blízkosti rampového propojení s ulicí Rudnou a u Ferony.
2.) Od června dojde k převedení dopravy na protilehlou stranu Plzeňské ulice, kde bude v úseku mezi přejezdy u ulice Rudné a u Ferony doprava vedena obousměrně. V úseku od Ferony po křižovatku u vodárny bude doprava vedena ve stávajících jízdních pruzích s případným omezením po dobu provádění dílčích prací na komunikaci. Rampa z ulice Plzeňské na Výškovickou ulici bude po dobu stavby plně průjezdná.
3.) Během rekonstrukce levého mostu (cca 3 měsíce) bude uzavřena rampa z Výškovické na Plzeňskou ulici ve směru na městský obvod Mariánské Hory a Hulváky a bude stanovena objízdná trasa.
4.) Během zvedání mostního pole bude pod ním vyloučen veškerý provoz. Mosty se budou zvedat a spouštět tak, aby byl na Výškovické ulici umožněn obousměrný provoz vždy v jednom z mostních polí, a to zejména pro MHD.