Estetika ovlivňuje žáky

Estetické prostředí ovlivňuje žáky


Estetické prostředí školy ovlivňuje nejen kultivaci osobnosti žáků, ale i výchovně vzdělávací proces. Platí to i pro školy samostatně zřízené pro žáky se zdravotním postižením, které vzdělávají žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Příkladem školy, která už při samotném vstupu působí krásným estetickým dojmem je Zvláštní škola v Ostravě – Hrabůvce, U Haldy 66. Výzdoba této školy je tvořena řadou pěkných výrobků, které žáci se speciálními vzdělávacími potřebami zhotovují ve výtvarné a pracovní výchově se svými speciálními pedagogy. Tyto výrobky jsou rozmístěny v prostorách jednotlivých pavilonů školy. Při výzdobě je využívaným materiálem například: kartónový papír, dřevo, keramika a kovy. Jednotlivé druhy materiálů a jejich kombinace nepůsobí rušivě a barvy jsou použity tak, aby esteticky ladily s prostředím školy. Výzdoba se neustále obnovuje a doplňuje, takže i rodiče dětí bývají příjemně překvapeni vkusným prostředím školy.
Estetické prostředí:
* snižuje agresivitu žáků mravně narušených a s poruchami chování ,
* rozvíjí estetickou tvorbu pro zájmovou činnost,
* vytváří kladné postoje k hodnotám lidské práce.
Podnětné, kvalitní a estetické prostředí má vliv i na samotnou docházku a celkové výsledky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poděkování náleží zejména zástupkyni ředitele Mgr. Marii Davidové, která se podílí spolu s pedagogickými pracovníky a správními zaměstnanci na vytváření vkusného a příjemného prostředí školy.
Jařabáč Ivan