První výročí. Pošta Partner v Hrabůvce má za sebou rok
Před rokem prošla síť poboček České pošty razantním zeštíhlením, a to po celé republice. V rámci Ostravy měla Česká pošta v plánu zrušit 19 poboček. Nejvíce jich mělo zmizet ve stotisícovém obvodě Ostrava-Jih. Z tehdejších osmi poboček měly zůstat jen dvě - tedy v číslech jedna na zhruba 50 tisíc obyvatel.
„My jsme tehdy byli důrazně proti a vstoupili jsme do jednání s Českou poštou. Bylo pro nás důležité, aby zejména starším lidem zůstaly základní a nezbytné poštovní služby v rozumném dosahu zachovány,“ zavzpomínal na dění před rokem starosta Martin Bednář.
„Máme za to, že zachování pobočky bylo správným rozhodnutí a byť jsou s tím pro městský obvod spojené náklady, jde o službu, kterou občané oceňují. Naši poštu navštíví téměř 400 lidí denně,“ dodal starosta Bednář s tím, že téměř dvojnásobný počet klientů na každé poště se dal očekávat, když z osmi poboček zůstaly čtyři. Česká pošta totiž své záměry nakonec upravila tak, aby každá městská část v Ostravě-Jihu měla v dostupné vzdálenosti jednu pobočku.
„Pro Dubinu a Bělský Les nyní funguje pobočka na ul. B. Četyny, pro Zábřeh pobočka na ul. Rodimcevova (u náměstí SNP), pro Výškovice pobočka na ul. Výškovické 170. Záchrana pošty pro Hrabůvku byla ale možná pouze díky kompromisu, kdy se z pošty na Náměstí Ostrava-Jih stala Pošta Partner Plus a její provoz na sebe převzal obvod. Vzhledem k rozsahu a množství tam poskytovaných služeb je tato pošta největší pobočkou svého druhu v celé zemi,“ řekl místostarosta Otakar Šimík.
Pošta v Hrabůvce funguje pouze v pracovní dny, a to střídavě od 8 a 10 hodin do 16 a 18 hodin, vždy s hodinovou polední pauzou mezi 12. a 13. hodinou.
„Například přijímá, ukládá a vydává nejen listovní, ale i balíkové zásilky, nabízí platební a finanční služby, funguje zde také možnost odeslání balíku do Balíkovny. Pošta má bezbariérový přístup a za většinu služeb lze zaplatit kartou. Nad rámec běžně poskytovaných služeb na tomto typu provozovny mohou lidé využít služeb Czech Pointu, nechat si ověřit podpis či ověřit kopie listin,“ doplnil místostarosta Šimík.