Doklady, trvalý pobyt, ověření podpisu a listin, podatelna
Končí mi platnost občanského průkazu, kde a jak mám požádat o nový?
U Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih nový občanský průkaz nevyřídíte.
Vydá vám ho Magistrát města Ostravy, pracoviště Gorkého 2.
Mimo Ostravu je možno nový občanský průkaz vyřídit u kteréhokoliv úřadu obce s rozšířenou působností.
Podrobné informace
Kde si můžu v Ostravě vyřídit cestovní pas?
Stejně jako občanský průkaz i cestovní pas si vyřídíte na Magistrátu města Ostravy, pracoviště Gorkého 2.
Mimo Ostravu je možno nový občanský průkaz vyřídit u kteréhokoliv úřadu obce s rozšířenou působností.
Podrobné informace
Přestěhoval jsem se do městského obvodu Ostrava-Jih a v občanském průkazu mám ještě starou adresu. Co dělat?
Nejdřív budete muset přijít na ohlašovnu Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih, Horní 791/3, Ostrava-Hrabůvka, kde změnu adresy nahlásíte. Zde vám bude vydáno potvrzení o změně trvalého pobytu. Teprve potom můžete žádat o nový občanský průkaz, který vám vydá Magistrát města Ostravy, pracoviště Gorkého 2.
Mimo Ostravu je možno nový občanský průkaz vyřídit u kteréhokoliv úřadu s rozšířenou působností.
Informace k ohlášení změny trvalého pobytu
Ztratil jsem (ukradli mi) občanský průkaz. Jak mám postupovat?
Při ztrátě nebo odcizení občanského průkazu máte povinnost tuto skutečnost neprodleně ohlásit. Rozhodně to neodkládejte, vyhnete se problémům, pokud by někdo váš doklad chtěl zneužít. Ohlášení můžete učinit u Policie ČR nebo u úřadu obce s rozšířenou působností (v Ostravě Magistrát města Ostravy, Gorkého 2).
U úřadu obce s rozšířenou působností (v Ostravě Magistrát města Ostravy, Gorkého 2) si pak vyřídíte žádost o vydání nového dokladu. Proto je nejjednodušší hlásit ztrátu/odcizení přímo tam, protože si hned můžete podat žádost o vydání nového dokladu.
Zákon vám ukládá povinnost zažádat o nový občanský průkaz do 15 dnů od chvíle, kdy jste ohlásili ztrátu/odcizení toho původního. Nový občanský průkaz vám úřad vydá do 30 dnů.
Nahlásil jsem ztrátu občanského průkazu a pak jsem ho našel. Jde ztrátu zrušit a občanský průkaz nadále používat?
Po nahlášení ztráty se původní občanský průkaz stává neplatným.
Pokud ztracený občanský průkaz najdete, už ho nepoužívejte. Nalezený občanský průkaz odevzdejte na Oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů Magistrátu města Ostravy.
Byl mi odcizen občanský průkaz a chci odcizení nahlásit u Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih. Můžu si zde zároveň požádat o nový občanský průkaz?
Odcizení/ztrátu občanského průkazu nahlaste Magistrátu města Ostravy, pracoviště Gorkého 2, kde si rovnou můžete zažádat o nový občanský průkaz.
Podrobné informace
Potřebuji změnit trvalý pobyt. Můžu novou adresu trvalého pobytu nahlásit i přes vlastní datovou schránku?
Změnit trvalý pobyt prostřednictvím datové schránky není možné.
Změnu trvalého pobytu provedete buď osobně, anebo ji za vás může ohlásit osoba, kterou k tomuto úkonu zmocníte zvláštní plnou mocí s úředně ověřeným podpisem.
Více informací k ohlášení změny místa trvalého pobytu
Máme s manželem byt v osobním vlastnictví a potřebujeme do našeho bytu přihlásit další osobu. Bude potřebovat souhlas nás obou?
K udělení souhlasu k přihlášení trvalého pobytu postačí souhlas jednoho vlastníka.
Na internetu jsem našel vzor přihlašovacího lístku k trvalému pobytu, vytisknul jsem ho a vyplnil. Můžu ho použít pro přihlášení k trvalému pobytu?
Nemůžete. Je potřebné vyplnit originální tiskopis přihlašovacího lístku, a to vzhledem ke způsobu archivace.
Tiskopis získáte u kterékoli ohlašovny.
Informace týkající se ohlášení změny místa trvalého pobytu
https://ovajih.ostrava.cz/cs/radnice/urad/odbor-spravnich-cinnosti/zivotni-situace/ohlaseni-zmeny-mista-trvaleho-pobytu
Koupil jsem byt v městském obvodě Ostrava-Jih, ale původní vlastník si stále nezměnil trvalý pobyt. Co mám udělat pro to, aby mu byl trvalý pobyt zrušen?
Podejte u Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih návrh na zrušení údaje o místu trvalého pobytu. Když prokážete, že daná osoba nemá k bytu užívací právo a nebydlí v něm, trvalý pobyt bude ve správním řízení zrušen.
Informace ke zrušení údaje o místu trvalého pobytu
https://ovajih.ostrava.cz/cs/radnice/urad/odbor-spravnich-cinnosti/zivotni-situace/zruseni-udaje-o-mistu-trvaleho-pobytu
Budu podávat návrh na zrušení trvalého pobytu u 2 dospělých a 3 dětí. Platí se za to?
Ano, správní poplatek činí 100 korun za každou osobu, které trvalý pobyt navrhujete zrušit.
To znamená, že v tomto případě zaplatíte dohromady 500 korun.
Trvalý pobyt mám na adrese ÚMOb Ostrava-Jih, Horní 791/3, Ostrava-Hrabůvka. Musím platit odpady?
Ano, musíte.
Osoby s trvalým pobytem na úřední adrese nejsou osvobozeny od placení poplatků za komunální odpad.
Skončila mi nájemní smlouva k bytu a pronajímatel po mně požaduje, abych si odhlásil trvalý pobyt, novou adresu ale zatím nemám. Můžu se přihlásit na úřad?
Tento postup není možný. Odhlášení dosavadního trvalého pobytu provedete nahlášením nového trvalého pobytu, a to do objektu určeného k bydlení (byt, rodinný dům).
Úřad takovým objektem není. Pokud nemáte možnost nahlásit nový trvalý pobyt, vlastník bytu může podat návrh na zrušení vašeho trvalého pobytu.
Potřebuji úředně ověřit podpis. Jak mám postupovat?
Dostavte se osobně na kterékoliv pracoviště Czech POINT (u Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih je pracoviště Czech POINT zřízeno v budově D). Předkládat budete listinu, na které chcete podpis ověřit, a platný průkaz totožnosti.
Správní poplatek za ověření podpisu (legalizaci) je 30,- Kč za každý podpis.
Využít můžete jakékoli pracoviště Czech POINTu.
Jejich seznam najdete
https://www.czechpoint.cz/wwwstats/f?p=100:16
Potřebuji ověřit podpis a jsem nepohyblivý. Jak mám postupovat?
Lze objednat ověření podpisu mimo úřad, vždy však v rámci správního obvodu Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih.
Bližší informace obdržíte na tel. 599 430 411
Ve které dny mohu na podatelně úřadu podat listinu?
Úřední hodiny podatelny jsou stanoveny takto: pondělí, středa, čtvrtek 8.00-17.00 hodin, úterý 8.00-15.00 hodin a pátek 8.00 – 13.00 hodin.