Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Radnice

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Poslední změna: Pátek 15.04.2016 10:47 by Škubal Roman

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Dle ust. § 12 odst. 1 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů, ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu:

    • a) byl-li zápis proveden na základě pozměněných, neplatných, neúplných nebo padělaných dokladů nebo nepravdivě nebo nesprávně uvedených skutečností
    • b) byl-li objekt, na jehož adrese je občan hlášen k trvalému pobytu, odstraněn nebo zanikl nebo je podle zvláštních právních předpisů nezpůsobilý k užívání za účelem bydlení
    • c) zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana, a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část

    Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místě trvalého pobytu podle odstavce c) jen na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby uvedené v § 10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněná osoba podle § 10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel. Za oprávněnou osobu se považuje osoba starší 18 let, svéprávná, která je oprávněna užívat objekt nebo jeho vymezenou část (např. byt nebo obytnou místnost), anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení, kde se občan hlásil k trvalému pobytu.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Dle ustanovení § 12 odst. 1 písmena c) zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel, ve znění pozdějších předpisů, ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu na návrh vlastníka nebo oprávněné osoby, zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo k jeho vymezené části, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu a občan tento objekt nebo vymezenou část neužívá (obě podmínky musí být splněny současně).

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti vlastníka nebo oprávněné osoby dle § 12 odst. 1 písm c) zákona č. 133/2000 Sb.,o evidenci obyvatel, která obsahuje příslušné doklady (např. nájemní smlouva, rozsudek o rozvodu, rozsudek o zrušení společného nájmu bytu, majetkové vypořádání, prohlášení o opuštění domácnosti). Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místě trvalého pobytu podle odstavce 1, písm. c), jen na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby uvedené v § 10, odst. 6, písm. c). Navrhovatel je v takovém případě povinen existenci důvodů uvedených v odstavci 1, písm. c), ohlašovně prokázat.

    Vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněná osoba nedokládá ohlašovně v řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu své vlastnické právo nebo jiné užívací právo, pokud si existenci tohoto práva může ohlašovna ověřit bezúplatně veřejným přístupem v katastru nemovitostí.

    Při vyřízení žádosti postupuje správní orgán dle správního řádu a účastníky řízení jsou žadatel a ten, komu má být údaj o místu trvalého pobytu zrušen.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna , budova A, přízemí,
    č. dv. 025 a 026.

    Úřední hodiny: Po a St 8.00 -12.00 a 13.00-17.00 hod
    Čt 8.00- 11.30 a 12.30-16.00hod
    Každou první středu v měsíci je úřední doba prodloužena do 18.00 hod.

    Hana Miturová
    referent - ohlašovna 12
    599430354 26 / Radnice, budova A
    Simona Přikrylová
    referent - ohlašovna 13
    599430302 25 / Radnice, budova A
    Alena Tylečková
    referent - ohlašovna 14
    599430222 6 / Radnice, budova D
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Žádost oprávněné osoby dle § 12 odst. 1 písm. c) zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel,
    a příslušné doklady (např. nájemní smlouva, výpis z katastru nemovitostí, rozsudek o rozvodu,
    rozsudek o zrušení společného nájmu bytu, majetkové vypořádání, prohlášení o opuštění
    domácnosti).
    Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místě trvalého pobytu podle odstavce 1, písm. c), jen na návrh vlastníka
    objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby uvedené v § 10, odst. 6, písm. c). Navrhovatel
    je v takovém případě povinen existenci důvodů uvedených v odstavci 1, písm. c), ohlašovně prokázat.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Předepsané formuláře nejsou stanoveny. Možno využít tento vzor: žádost o zrušení trvalého pobytu

    Pro podání lze využít formuláře, zveřejněné na Portálu elektronických formulářů eMIA. Formuláře lze stáhnout, vytisknout, nebo odeslat prostřednictvím tohoto portálu. Více informací získáte po kliknutí na odkaz k požadovanému formuláři.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    správní poplatek Kč 100,- za každou osobu

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Dle správního řádu.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Občan, jemuž má být trvalý pobyt zrušen.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění
    500/2004 Sb., správní řád

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Podání odvolání k Magistrátu města Ostravy, odboru vnitřních věcí.
    Ohlašovna rozhoduje o zrušení údaje o místu trvalého pobytu za podmínek stanovených zákonem a v
    souladu se správním řádem. Místem trvalého pobytu občana, jemuž byl údaj o místu trvalého pobytu
    zrušen, se stává po nabytí právní moci rozhodnutí sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl
    občanovi trvalý pobyt zrušen.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce nejsou stanoveny.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    19.12.2016

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno