Nahlášení adresy pro doručování
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Nahlášení adresy pro doručování
-
Základní informace k životní situaci
Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu. Adresu, její změnu nebo zrušení ohlásí občan ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Jen občan České republiky
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana, to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu, byly písemnosti doručovány. V opačném případě se jedná o datum podání žádosti.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo posledního trvalého pobytu na území České republiky
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna, budova A, přízemí, č. dv. 025 a 026
Úřední hodiny:
pondělí 8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00 hod.
středa 8:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00 hod.
čtvrtek 8.00 - 11.30 a 12.30 - 16.00 hod.
Jana Bilová
referent - ohlašovna 12+420599430302 25 / Radnice, budova A Alice Kociánová
referent - ohlašovna 11+420599430354 26 / Radnice, budova A Zuzana Lišková
referent - ohlašovna 13+420599430302 25 / Radnice, budova A Alena Tylečková
referent - ohlašovna 14+420599430354 6 / Radnice, budova D -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas)
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
na ohlašovně nebo ke stažení zde
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
žádné
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Žádost je vyřízena ihned po doručení na ohlašovnu.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
žádní
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
žádné
-
Elektronická služba, kterou lze využít
elektronické vyřízení nahlášení, změnu nebo zrušení doručovací adresy zákon o evidenci obyvatel neumožňuje
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, v platném znění
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
žádné
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
žádné
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
-
Popis byl naposledy aktualizován
27.06.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno