Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Radnice

Nahlášení adresy pro doručování

Poslední změna: Pátek 15.04.2016 10:51

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Nahlášení adresy pro doručování

  2. Základní informace k životní situaci

    Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Jen občan České republiky

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Použití tiskopisu není podmínkou, ohlášení je možno učinit rovněž volnou formou, tj. v listinné podobě. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana. To neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vypolnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být písemnosti doručovány, byly písemnosti doručovány. V opačném případě se jedná o datum podání žádosti.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu, příp. jiného písemného oznámení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo posledního trvalého pobytu na území České republiky

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna, budova A, přízemí, č. dv. 025 a 026

    Úřední hodiny:

    pondělí a středa   8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00 hod.

    čtvrtek                  8.00 - 11.30 a 12.30 - 16.00 hod.

    Každou první středu v měsíci je úřední doba prodloužena do 18.00 hod.

    Alice Kociánová
    referent - ohlašovna 11
    599430302 25 / Radnice, budova A
    Hana Miturová
    referent - ohlašovna 12
    599430354 26 / Radnice, budova A
    Simona Přikrylová
    referent - ohlašovna 13
    599430302 25 / Radnice, budova A
    Alena Tylečková
    referent - ohlašovna 14
    599430222 6 / Radnice, budova D
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas)

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    k dispozici na ohlašovně nebo ke stažení zde

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    žádné

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Žádost je vyřízena ihned po doručení na ohlašovnu.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    žádní

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    žádné

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 133/2000 Sb., v platném znění

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    žádné

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    žádné

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    29.09.2017

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno