Radnice

Zprostředkování kontaktu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zprostředkování kontaktu

  2. Základní informace k životní situaci

    Na základě písemné žádosti občana staršího 15 let o zprostředkování kontaktu (dále jen „kontaktující osoba") zprostředkuje ministerstvo požadovaný kontakt jiným občanem uvedeným v žádosti (dále jen „kontaktovaná osoba") s využitím základního registru obyvatel.
    Kontaktující osoba uvede v žádosti své jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení a adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje a důvod pro zprostředkování kontaktu. Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu. Kontaktující osoba může v žádosti prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou. Podpis na žádosti musí být úředně ověřen, to neplatí, žádá-li občan o zprostředkování kontaktu osobně na matričním úřadě, obecním úřadě obce s rozšířenou působností, krajském úřadě nebo ministerstvu a prokáže svoji totožnost.

     

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Žádost o zprostředkování kontaktu je oprávněn podat občan starší 15 let.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Ministerstvo provede šetření v základním registru obyvatel a v informačním systému. Pokud ministerstvo jednoznačně identifikuje kontaktovanou osobu, zašle jí informaci o zprostředkování kontaktu obsahující jméno, popřípadě jména, příjmení a adresu místa trvalého pobytu kontaktující osoby a důvod pro zprostředkování kontaktu, pokud jej kontaktující osoba uvedla. Pokud kontaktující osoba uvede v žádosti vedle adresy místa trvalého pobytu i jiné kontaktní údaje, zašlou se kontaktované osobě namísto adresy místa trvalého pobytu tyto jiné kontaktní údaje kontaktující osoby; adresa místa trvalého pobytu se vedle jiných kontaktních údajů v tomto případě zašle také, jen pokud to kontaktující osoba výslovně uvede v žádosti. Ministerstvo sdělí kontaktující osobě, že její kontaktní údaje byly předány kontaktované osobě.

    V případě, že kontaktovanou osobu nelze v základním registru obyvatel nebo v informačním systému jednoznačně identifikovat, nemá trvalý pobyt na území České republiky a zároveň nemá evidován údaj o adrese, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu, nebo zemřela, popřípadě byla rozhodnutím soudu prohlášena za nezvěstnou nebo za mrtvou, sdělí tuto skutečnost ministerstvo kontaktující osobě. V případě, že kontaktovaná osoba zemřela, popřípadě byla rozhodnutím soudu prohlášena za nezvěstnou nebo za mrtvou, a ministerstvo po ověření prohlášení o osobě blízké zjistí, že kontaktovaná osoba byla vůči kontaktující osobě osobou blízkou, sdělí kontaktující osobě údaj o datu, místu a okrese úmrtí, popřípadě den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého uveden jako den úmrtí, popřípadě jako den, který nepřežil, nebo den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za nezvěstného uveden jako den, kdy nastaly účinky prohlášení nezvěstnosti; jde-li o úmrtí občana mimo území České republiky, sdělí údaje o datu úmrtí a místu a státu, na jehož území k úmrtí došlo.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním písemné žádosti o zprostředkování kontaktu, v žádosti občan uvede své

    • jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení
    • adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje
    • může uvést důvod pro zprostředkování kontaktu

    a ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, příp. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu. V žádosti může prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner).
    Podpis na žádosti musí být úředně ověřen, to neplatí, žádá-li občan o zprostředkování kontaktu osobně na matričním úřadě, obecním úřadě obce s rozšířenou působností, krajském úřadě nebo ministerstvu a prokáže svoji totožnost.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    O zprostředkování kontaktu lze požádat na

    • matričním úřadě
    • obecním úřadě obce s rozšířenou působností
    • krajském úřadě
    • Ministerstvu vnitra ČR, odboru správních činností
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, Horní 3, Ostrava-Hrabůvka

    odbor správních činností, ohlašovna

    budova A, přízemí, kanc. č. 025 a 026

     

    Úřední hodiny:

    Pondělí:     od 8.00 do 12.00 a od 13.00 do 17.00

    Středa        od 8.00 do 12.00 a od 13.00 do 17.00

    Čtvrtek       od 8.00 do 11.30 a od 12.30 do 16.00

     

    Jana Bilová
    referent - ohlašovna 12
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alice Kociánová
    referent - ohlašovna 11
    +420599430354 26 / Radnice, budova A
    Zuzana Lišková
    referent - ohlašovna 13
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alena Tylečková
    referent - ohlašovna 14
    +420599430354 6 / Radnice, budova D
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    V případě osobního podání žádosti na příslušném úřadu prokázat totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Tiskopis "Žádost o zprostředkování kontaktu" je k dispozici u všech úřadů příslušných k podání žádosti nebo ke stažení zde.

    Bližší informace najdete zde.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za podání žádosti o zprostředkování kontaktu za každou kontaktovanou osobu se platí správní poplatek ve výši 500,- Kč dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění, a to přiloženou kolkovou známkou v hodnotě 500,- Kč nebo na účet Ministerstva vnitra České republiky.
    V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci nejsou stanoveni.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Nejsou požadovány další činnosti.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Je-li žádost podána elektronicky, musí být podepsána. Je-li žádost podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky provozované podle zvláštního právního předpisu, musí žadatel provést svoji identifikaci pomocí čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    • Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů v platném znění
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nejsou stanoveny.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce nejsou stanoveny.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    27.06.2024

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno