Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Radnice

Zprostředkování identifikace

Poslední změna: Úterý 18.04.2017 12:51

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Zprostředkování identifikace

  2. Základní informace k životní situaci

    Od 1.4.2017 je na Czech POINTu spuštěna aplikace k provádění zprostředkované identifikace podle § 10 zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Účelem této služby je, za podmínek stanovených zákonem, jednoznačně identifikovat osoby obchodního vztahu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzická osoba (klient), pokud jako účastník obchodního vztahu musí prokázat svoji totožnost "tváří v tvář" a přitom se k určitým obchodním jednáním nemůže dostavit osobně.

    Zprostředkovanou identifikaci lze použít při obchodních jednáních u tzv. povinných osob, tj. u osob, které musí za určitých podmínek klienta vždy jednoznačně ztotožnit - banky, spořitelní a úvěrová družstva, investiční společnosti, platební instituce, poskytovatelé leasingu, záruk, úvěrů, peněžních půjček, pojišťovny, směnárny, kasina, obchodníci s nemovitostmi, bazary a zastavárny a také jakýkoliv podnikatelský subjekt.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Povinné osoby provedou první identifikaci klienta samy, teprve brání-li tomu závažné důvody, může identifikaci provést notář nebo kontaktní místo veřejné správy. Identifikovaný klient se dostaví osobně.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Osobní návštěva na úřadě

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Identifikaci provádí kterýkoliv notář a kontaktní místo veřejné správy.

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, Czech POINT, budova D, přízemí, č. dv. 024D

    Úřední hodiny:

    pondělí a středa: od 8:00 do 12:00 a od 13:00 do 17:00 hodin

    čtvrtek: od 8:00 do 11:30 a od 12:30 do 16:00 hodin

     

    Každou první středu v měsíci je úřední doba prodloužena do 18:00 hodin.

    Petra Karlová
    referent - CzechPOINT 08
    599430363 24 / Radnice, budova D
    Jana Papadopulosová
    referent - Czech POINT 10
    599430408 24 / Radnice, budova D
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • žádost o provedení identifikace
    • fyzická osoba platný doklad totožnosti
    • zmocněnec i originál plné moci, příp. ověřenou kopii plné moci
    • zákonný zástupce i doklady, kterými doloží identifikační údaje zastoupeného
    • právnická osoba platný výpis z rejstříku, v němž je povinně evidována, nebo jiný platný doklad prokazující její existenci a identifikační údaje právnické osoby a dále průkaz totožnosti fyzické osoby, která v daném obchodu jedná jménem právnické osoby
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Ten, kdo provede identifikaci, vybere za provedení identifikace a sepsání veřejné listiny o identifikaci správní poplatek ve výši 200,- Kč, a to podle položky 10 písm. c) sazebníku stanoveného zákonem č. 634/2004Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Jsou-li splněny předpoklady k provedení požadovaného úkonu, správní orgán tento úkon bez dalšího provede (§155 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád).

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Další činnosti nejsou stanoveny.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu

    Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nejsou stanoveny.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce za porušení zákonných povinností stanoví zákon.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    18.04.2017

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno