Radnice

Ukončení údaje o místu trvalého pobytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Ukončení údaje o místu trvalého pobytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Občan, který se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu nebo zastupitelskému úřadu. Sdělení v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše sdělení před zaměstnancem ohlašovny nebo zastupitelského úřadu. Pokud má sdělení formu datové zprávy, občan ho po vyplnění opatří elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Za občana může sdělit ukončení pobytu na území České republiky rovněž jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy. Dnem ukončení trvalého pobytu na území České republiky se rozumí den, kdy občan předal sdělení o této skutečnosti příslušné ohlašovně, popřípadě pozdější den, který je uveden v tomto sdělení jako den ukončení trvalého pobytu na území České republiky.

    Obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který vydal jeho občanský průkaz je občan povinen odevzdat občanský průkaz do 15 pracovních dnů od oznámení této skutečnosti.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • občan České republiky starší 15 let, u kterého dochází k ukončení údaje o místu trvalého pobytu
    • zákonný zástupce za občana mladšího 15 let, popřípadě pěstoun
    • zákonný zástupce za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k jednání
    • zmocněnec na základ zvláštní plné moci
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    splnění všech požadovaných náležitostí dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Předložením potřebných náležitostí a zaplacením správního poplatku

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna , budova A, přízemí,
    č. dv. 025 a 026.

    Úřední hodiny: Po a St 8.00 -12.00 a 13.00-17.00 hod
    Čt 8.00- 11.30 a 12.30-16.00hod
    Každou první středu v měsíci je úřední doba prodloužena do 18.00 hod.

    Alice Kociánová
    referent - ohlašovna 11
    +420599430354 26 / Radnice, budova A
    Simona Přikrylová
    referent - ohlašovna 13
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alena Tylečková
    referent - ohlašovna 14
    +420599430354 26 / Radnice, budova A
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas)

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    nejsou předepsány

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
    • na ohlašovně v místě trvalého pobytu - správní poplatek Kč 100,-
    • na zastupitelském úřadě ČR v zahraničí - správní poplatek Kč 300,-
  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    žádné

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    žádné

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    žádné

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    21.03.2022

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno