Radnice

Ukončení údaje o místu trvalého pobytu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Ukončení údaje o místu trvalého pobytu

  2. Základní informace k životní situaci

    Občan, který se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu nebo zastupitelskému úřadu. Sdělení v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše sdělení před zaměstnancem ohlašovny nebo zastupitelského úřadu. Pokud má sdělení podle věty první formu datové zprávy, občan ho po vyplnění podepíše způsobem, se kterým zvláštní právní předpis spojuje účinky vlastnoručního podpisu. Za občana může sdělit ukončení pobytu na území České republiky rovněž jím pověřený zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy. Za občana mladšího 15 let sdělí ukončení trvalého pobytu na území České republiky jeho zákonný zástupce, poručník, opatrovník, pěstoun nebo osoba, které byl občan mladší 15 let svěřen do osobní péče. Za občana, který má jmenovaného opatrovníka a není způsobilý k jednání podle věty první, sdělí ukončení trvalého pobytu na území České republiky opatrovník. Dnem ukončení trvalého pobytu na území České republiky se rozumí den, kdy občan předal sdělení o této skutečnosti příslušné ohlašovně, popřípadě pozdější den, který je uveden v tomto sdělení jako den ukončení trvalého pobytu na území České republiky.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
    • občan České republiky starší 15 let, u kterého dochází k ukončení údaje o místu trvalého pobytu
    • za občana mladšího 15 let zákonný zástupce, poručník, opatrovník, pěstoun nebo osoba, které byl občan mladší 15 let svěřen do osobní péče
    • za občana, který má jmenovaného opatrovníka a není způsobilý k jednání, opatrovník
    • zmocněnec na základ zvláštní plné moci s úředně ověřenými podpisy
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Splnění všech požadovaných náležitostí dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Předložením potřebných náležitostí a zaplacením správního poplatku

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna , budova A, přízemí,
    č. dv. 025 a 026.

    Úřední hodiny:

    pondělí       8.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00 hod.

    středa         8:00 - 12:00 a 13:00 - 17:00 hod.

    čtvrtek        8.00 - 11.30 a 12.30 - 16.00 hod.

     

    Jana Bilová
    referent - ohlašovna 12
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alice Kociánová
    referent - ohlašovna 11
    +420599430354 26 / Radnice, budova A
    Zuzana Lišková
    referent - ohlašovna 13
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alena Tylečková
    referent - ohlašovna 14
    +420599430354 6 / Radnice, budova D
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas)

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    nejsou předepsány

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
    • na ohlašovně v místě trvalého pobytu - správní poplatek Kč 100,-
    • na zastupitelském úřadě ČR v zahraničí - správní poplatek Kč 300,-
  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    žádné

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    datová schránka fyzické osoby

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů v platném znění

  16. Jaké jsou související předpisy

    zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích v platném znění

  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    žádné

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    žádné

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  22. Související životní situace a návody, jak je řešit
  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    odbor správních činností

  24. Kontaktní osoba
    Jana Bilová
    referent - ohlašovna 12
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alice Kociánová
    referent - ohlašovna 11
    +420599430354 26 / Radnice, budova A
    Zuzana Lišková
    referent - ohlašovna 13
    +420599430302 25 / Radnice, budova A
    Alena Tylečková
    referent - ohlašovna 14
    +420599430354 6 / Radnice, budova D
  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    26.06.2024

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    27.06.2024

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace