Zprostředkování kontaktu
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zprostředkování kontaktu
-
Základní informace k životní situaci
Na základě písemné žádosti občana staršího 15 let o zprostředkování kontaktu (dále jen „kontaktující osoba") zprostředkuje ministerstvo požadovaný kontakt jiným občanem uvedeným v žádosti (dále jen „kontaktovaná osoba") s využitím základního registru obyvatel.
Kontaktující osoba uvede v žádosti své jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení a adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje a důvod pro zprostředkování kontaktu. Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu. Kontaktující osoba může v žádosti prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou. Podpis na žádosti musí být úředně ověřen, to neplatí, žádá-li občan o zprostředkování kontaktu osobně na matričním úřadě, obecním úřadě obce s rozšířenou působností, krajském úřadě nebo ministerstvu a prokáže svoji totožnost. -
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Žádost o zprostředkování kontaktu je oprávněn podat občan starší 15 let.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Ministerstvo provede šetření v základním registru obyvatel a v informačním systému. Pokud ministerstvo jednoznačně identifikuje kontaktovanou osobu, zašle jí informaci o zprostředkování kontaktu obsahující jméno, popřípadě jména, příjmení a adresu místa trvalého pobytu kontaktující osoby a důvod pro zprostředkování kontaktu, pokud jej kontaktující osoba uvedla. Pokud kontaktující osoba uvede v žádosti vedle adresy místa trvalého pobytu i jiné kontaktní údaje, zašlou se kontaktované osobě namísto adresy místa trvalého pobytu tyto jiné kontaktní údaje kontaktující osoby; adresa místa trvalého pobytu se vedle jiných kontaktních údajů v tomto případě zašle také, jen pokud to kontaktující osoba výslovně uvede v žádosti. Ministerstvo sdělí kontaktující osobě, že její kontaktní údaje byly předány kontaktované osobě.
V případě, že kontaktovanou osobu nelze v základním registru obyvatel nebo v informačním systému jednoznačně identifikovat, nemá trvalý pobyt na území České republiky a zároveň nemá evidován údaj o adrese, na kterou mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu, nebo zemřela, popřípadě byla rozhodnutím soudu prohlášena za nezvěstnou nebo za mrtvou, sdělí tuto skutečnost ministerstvo kontaktující osobě. V případě, že kontaktovaná osoba zemřela, popřípadě byla rozhodnutím soudu prohlášena za nezvěstnou nebo za mrtvou, a ministerstvo po ověření prohlášení o osobě blízké zjistí, že kontaktovaná osoba byla vůči kontaktující osobě osobou blízkou, sdělí kontaktující osobě údaj o datu, místu a okrese úmrtí, popřípadě den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého uveden jako den úmrtí, popřípadě jako den, který nepřežil, nebo den, který byl v rozhodnutí soudu o prohlášení za nezvěstného uveden jako den, kdy nastaly účinky prohlášení nezvěstnosti; jde-li o úmrtí občana mimo území České republiky, sdělí údaje o datu úmrtí a místu a státu, na jehož území k úmrtí došlo.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti o zprostředkování kontaktu, v žádosti občan uvede své
- jméno, popřípadě jména, příjmení, rodné příjmení
- adresu místa trvalého pobytu, popřípadě jiné kontaktní údaje
- může uvést důvod pro zprostředkování kontaktu
a ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné identifikovat, zpravidla jméno, příp. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu. V žádosti může prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou (otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner).
Podpis na žádosti musí být úředně ověřen, to neplatí, žádá-li občan o zprostředkování kontaktu osobně na matričním úřadě, obecním úřadě obce s rozšířenou působností, krajském úřadě nebo ministerstvu a prokáže svoji totožnost. -
Na které instituci životní situaci řešit
O zprostředkování kontaktu lze požádat na
- matričním úřadě
- obecním úřadě obce s rozšířenou působností
- krajském úřadě
- Ministerstvu vnitra ČR, odboru správních činností
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
V případě osobního podání žádosti na příslušném úřadu prokázat totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem.
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Za podání žádosti o zprostředkování kontaktu za každou kontaktovanou osobu se platí správní poplatek ve výši 500,- Kč dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích v platném znění, a to přiloženou kolkovou známkou v hodnotě 500,- Kč nebo na účet Ministerstva vnitra České republiky.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku. -
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Nejsou požadovány další činnosti.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Je-li žádost podána elektronicky, musí být podepsána. Je-li žádost podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky provozované podle zvláštního právního předpisu, musí žadatel provést svoji identifikaci pomocí čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.
-
Popis byl naposledy aktualizován
27.06.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno