Radnice

Nahlášení adresy pro doručování

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Nahlášení adresy pro doručování

  2. Základní informace k životní situaci

    Na písemnou žádost občana lze v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu. Adresu, její změnu nebo zrušení ohlásí občan ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky. Tato adresa je vždy odlišná od adresy místa trvalého pobytu.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Jen občan České republiky

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Občan ohlásí adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území České republiky. Občan vyplní tiskopis, který je k dispozici na ohlašovně. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana, to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před zaměstnancem ohlašovny. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky. Žádost může rovněž obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby na adresu, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštního právního předpisu, byly písemnosti doručovány. V opačném případě se jedná o datum podání žádosti.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    předložením vyplněného a podepsaného tiskopisu na ohlašovně v místě trvalého pobytu nebo posledního trvalého pobytu na území České republiky

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas)

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    na ohlašovně nebo ke stažení zde

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    žádné

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Žádost je vyřízena ihned po doručení na ohlašovnu.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    žádní

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    žádné

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    datová schránka fyzické osoby

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    14.03.2024

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno