Zřízení věcného břemene
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Zřízení věcného břemene
-
Základní informace k životní situaci
V případech, že žadatel potřebuje umístit inženýrské sítě do pozemků svěřených městského obvodu, či zajistit přístup ke svým nemovitostem, zřizuje městský obvod věcná břemena ke svěřeným pozemkům.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
- Fyzická osoba starší 18 let (způsobilá k právním úkonům) nebo jí pověřená osoba na základě plné moci
- Právnická osoba
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Podání písemné žádosti, která bude obsahovat:
- základní údaje o žadateli
- zákres inženýrských sítí, umístění stavby, rozsah práva přístupu ve snímku katastrální mapy
- zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene
- stanovisko správce pozemku
- informaci o parcela
- telefonní kontakt popř. e-mailovou adresu
- plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci)
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním písemné žádosti.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava - Jih, Horní 3, 700 30 Ostrava - Hrabůvka, odbor majetkový
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Základní údaje o žadateli
- Zákres inženýrských sítí, umístění stavby, rozsah práva přístupu ve snímku katastrální mapy
- Zkrácenou technickou zprávu vztahující se k předmětu věcného břemene
- 2x geometrický plán včetně výkazu délek věcného břemene v běžných metrech
- Územní nebo kolaudační souhlas
- Stanovisko správce pozemku
- Informaci o parcele
- Telefonní kontakt, popř. e-mailovou adresu
- Plnou moc (pokud jde o zastupování žadatele na základě plné moci)
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Žádost o uzavření smlouvy o zřízení věcného břemene.
Lze podat i neformalizovanou písemnou žádost. -
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Podání žádosti je bezplatné.
Veškeré náklady za zřízení věcného břemene hradí žadatel (geometrický plán, náklady spojené s vkladem práva do katastru nemovitostí, náklady spojené s ověřením podpisu).
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nelze jednoznačně stanovit. Jsou závislé na jednání orgánů městského obvodu, popř. města.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Odbory městského obvodu, v případě potřeby odbory Magistrátu města Ostravy.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou po žadateli požadovány.
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Podání žádosti je možné řešit elektronickou poštou.
-
Popis byl naposledy aktualizován
15.04.2016
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno