Standard 8

Přijetí oznámení, posouzení naléhavosti a přidělení případu

 

8c
Každý případ je přidělen konkrétnímu koordinátorovi případu. Koordinátor řídí průběh výkonu sociálně-právní ochrany u daného případu.



Cíle kritéria:

  • zajištění koordinátora pro každý řešený případ
  • řízení případu jedním koordinátorem, který zná své povinnosti a zodpovědnost

 

Postup:

  • každý případ je přidělen konkrétnímu zaměstnanci sociálně-právní ochrany, který plní funkci koordinátora případu – řídí a koordinuje výkon sociálně-právní ochrany u daného případu
  • jednotliví zaměstnanci vykonávající sociálně-právní ochranu mají pro výkon své práce svěřenou určitou územní část správního obvodu, nové případy jsou rozdělovány podle tohoto klíče
  • zákonný zástupce dítěte, popř. osoba odpovědná za výchovu je po převzetí případu a zahájení úkonů ve věci seznámena s osobou koordinátora, změna koordinátora je možná v případě námitek vůči zaměstnanci sociálně-právní ochrany nebo v případě podjatosti, klient je se změnou vždy seznámen – předání případu jinému koordinátorovi je zaznamenáno ve spise Om; námitky rodičů či jiných dotčených osob na podjatost zaměstnance sociálně-právní ochrany se řeší dle pravidel správního řádu
  • každý zaměstnanec sociálně-právní ochrany Úřadu městského obvodu Ostrava – Jih zná své povinnosti a zodpovědnost vůči řešenému případu