Standard 13
Vyřizování a podávání stížností
13 a Orgán sociálně-právní ochrany má zpracována pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností v podobě srozumitelné pro všechny klienty. |
---|
Cíle kritéria:
- stížnost je zaměstnanci a pracovištěm vnímána jako podnět pro zvýšení kvality poskytování sociálně-právní ochrany
- pracoviště má nastavena pravidla a postupy pro podávání, vyřizování a evidenci stížností
Postup:
- stížnosti jsou vyřizovány v souladu s dokumentem Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností a peticí Magistrátu města Ostravy
- evidence stížností a ostatních podání je vedena na odboru právním úřadu; podání lze uskutečnit písemně, elektronicky, faxem, osobně
- o ústní stížnosti sepíše příslušný zaměstnanec záznam, který podepíše osoba, která podání učinila a zaměstnanec, který jej vytvořil; stěžovatel má právo požádat, aby jeho jméno nebylo v souvislosti s šetřením stížnosti uváděno – tento požadavek se vyznačí do záznamu
- stížnost se vyřizuje podle obsahu, nikoliv podle toho, jak je označena
- opakovaná stížnost téhož stěžovatele ve věci, která již byla šetřena a vyhodnocena a která není při dalším podání doplněna o nové skutečnosti nebo konkrétní informace, nebude znovu prošetřována a odloží se
- stížnost se vyřizuje do 30 dnů od doručení
- zaměřuje-li se stížnost proti zaměstnanci, prošetřuje ji nadřízený tohoto zaměstnance
- má-li stěžovatel za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby prošetřil způsob vyřízení stížnosti (zák. č. 500/2006 Sb., Správní řád, §175 a zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů)