Standard 13

Vyřizování a podávání stížností

 

13 a
Orgán sociálně-právní ochrany má zpracována pravidla pro podávání, vyřizování a evidenci stížností v podobě srozumitelné pro všechny klienty.



Cíle kritéria:

  • stížnost je zaměstnanci a pracovištěm vnímána jako podnět pro zvýšení kvality poskytování sociálně-právní ochrany
  • pracoviště má nastavena pravidla a postupy pro podávání, vyřizování a evidenci stížností


Postup:

  • stížnosti jsou vyřizovány v souladu s dokumentem Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností a peticí Magistrátu města Ostravy
  • evidence stížností a ostatních podání je vedena na odboru právním úřadu; podání lze uskutečnit písemně, elektronicky, faxem, osobně
  • o ústní stížnosti sepíše příslušný zaměstnanec záznam, který podepíše osoba, která podání učinila a zaměstnanec, který jej vytvořil; stěžovatel má právo požádat, aby jeho jméno nebylo v souvislosti s šetřením stížnosti uváděno – tento požadavek se vyznačí do záznamu
  • stížnost se vyřizuje podle obsahu, nikoliv podle toho, jak je označena
  • opakovaná stížnost téhož stěžovatele ve věci, která již byla šetřena a vyhodnocena a která není při dalším podání doplněna o nové skutečnosti nebo konkrétní informace, nebude znovu prošetřována a odloží se
  • stížnost se vyřizuje do 30 dnů od doručení
  • zaměřuje-li se stížnost proti zaměstnanci, prošetřuje ji nadřízený tohoto zaměstnance
  • má-li stěžovatel za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby prošetřil způsob vyřízení stížnosti (zák. č. 500/2006 Sb., Správní řád, §175 a zák. č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů)