Standard 8

Přijetí oznámení, posouzení naléhavosti a přidělení případu

8a
Orgán sociálně-právní ochrany jednotně postupuje při přijetí oznámení případu a jeho evidenci.

 

Cíle kritéria:

  • jednotný postup při evidenci a přidělení případu, včetně uplatňování stanovených lhůt
  • dostupnost informací pro zaměstnance - o evidenci případu, pro osoby, které učinily oznámení -  o lhůtách a dalším postupu, pro klienty – o důvodech pro evidenci případu


Postup:

  • oznámením se rozumí přijetí informace o možném ohrožení dítěte; je to první fáze procesu ochrany dítěte; oznámení o možném ohrožení dítěte mohou být přijímány formou ústního nebo telefonického rozhovoru, písemně přes podatelnu, e-mailem, faxem nebo datovou schránkou, osobním oznámením, vlastní depistážní činností zaměstnanců orgánů sociálně-právní ochrany
  • oznámení přijímá a vyřizuje konkrétní zaměstnanec poté, co je veškerá denní pošta zkontrolována vedoucím zaměstnancem; vždy je ověřena místní a věcná příslušnost orgánu sociálně právní ochrany dětí
  • veškerá doručená korespondence, vč. oznámení a podnětů, je evidována v elektronické podatelně e-spis (upraveno vnitřní normou – Spisový řád)
  • podnět je zařazen do evidence vždy bezodkladně a v případě, že po oznámení následují dny pracovního volna, je zařazeno do evidence následující pracovní den
  • v případě, že odpovědný zaměstnanec čerpá řádnou dovolenou nebo je nepřítomen pro jiný vážný důvod, oznámení či podnět je předán zaměstnanci, který je pověřen zástupem (určuje vedoucí konkrétního oddělení)
  • po prošetření podnětu či oznámení je oznamovatel písemně uvědoměn (zákonem o sociálně-právní ochraně dětí je stanovena povinnost informovat oznamovatele do 30 dnů, požádá-li o to)
  • každý klient je kmenovým zaměstnancem sociálně-právní ochrany informován o důvodech evidence jeho případu bezprostředně po zahájení úkonů ve věci (zpravidla uvedeno v protokolu nebo záznamu o úkonu)