Standard 8

Přijetí oznámení, posouzení naléhavosti a přidělení případu

8c
Každý případ je přidělen konkrétnímu koordinátorovi případu. Koordinátor řídí průběh výkonu sociálně-právní ochrany u daného případu.


Cíle kritéria:

  • zajištění koordinátora pro každý řešený případ
  • řízení případu jedním koordinátorem, který zná své povinnosti a zodpovědnost

 

Postup:

  • každý případ je přidělen konkrétnímu zaměstnanci sociálně-právní ochrany, který plní funkci koordinátora případu – řídí a koordinuje výkon sociálně-právní ochrany u daného případu
  • stanovené kompetence, odpovědnost a povinnosti koordinátora případu vyplývají z pracovních činností jednotlivých zaměstnanců dle jejich specializace; zaměstnanec se při poskytování sociálně-právní ochrany řídí standardy kvality SPO a jednotnými pracovními postupy pracoviště
  • přidělení případu koordinátorovi provádí vedoucí oddělení na základě kompetence věcné (terénní sociální pracovník, kurátor pro děti a mládež) a místní (každý zaměstnanec má pro svůj výkon práce svěřenou určitou územní část správního obvodu)
  • seznamy zaměstnanců s konkrétním rozdělením ulic jsou k dispozici na nástěnkách v prostorách odloučeného pracoviště Provaznická 1244/62, Ostrava-Hrabůvka
  • zákonný zástupce dítěte, popř. osoba odpovědná za výchovu je po převzetí případu a zahájení úkonů ve věci seznámena s osobou koordinátora případu; změna koordinátora je možná v případě námitek vůči zaměstnanci sociálně-právní ochrany nebo v případě podjatosti; klient je se změnou vždy seznámen; předání případu jiného koordinátorovi je zaznamenáno ve spise Om
  • námitky rodičů či jiných dotčených osob na podjatost zaměstnance orgánu sociálně- právní ochrany se řeší dle pravidel správního řádu
  • každý zaměstnanec sociálně-právní ochrany Úřadu městského obvodu Ostrava – Jih zná své povinnosti a zodpovědnost vůči řešenému případu