Petice

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Petice

  2. Základní informace k životní situaci

    Peticí je takové písemné podání, které obsahuje žádost, návrh nebo stížnost, se kterým se občané obracejí
    na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věcech veřejného či jiného
    společného zájmu, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Fyzické osoba, která dosáhla věku 18 let, právnické osoby je-li to v souladu s cíli jejich činnosti.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Petice musí mít písemnou podobu a musí být opatřena jménem, příjmením a bydlištěm toho, kdo ji podává. Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výboru s uvedením jména, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Petice se podávají v písemné formě (viz. bod 6) a je nutno předložit originální verzi (lze i ověřenou kopii s platností originálu). Zasílají se poštou nebo je lze doručit osobně.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, Horní 3, Ostrava-Hrabůvka, 700 30

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Osobní podání petice
    Budova B, odbor právní, III. patro, dveře č. 319, Mgr. Martin Hojecký, tel.: +420 599 430 285
    Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00 - 17:00 hod. (polední pauza: 12:00 - 13:00 hod.)
    Písemné podání petice
    Budova A, odbor vnitřních věcí, přízemí, dveře č. 004 - podatelna, tel.: +420 599 430 300
    Úřední hodiny: pondělí až čtvrtek 8:00 - 17:00 hod., pátek 8:00 - 13:00 hod., (polední pauza: 12:00 - 13:00 hod.).

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    ---

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Bez poplatku.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. 

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Žádní.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    ---

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů

  16. Jaké jsou související předpisy

    Vnitřní - Směrnice tajemníka č.5/2010 ÚMOb Ostrava-Jih, kterou se provádí Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností a peticí schválená Radou města Ostravy dne 14.9.2010 usnesením č. 11955/RM0610/142.

  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nelze uplatnit

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

     

    Nejsou

     

     

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

  22. Související životní situace a návody, jak je řešit

    Petice - zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním, v platném znění

  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Odbor právní Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih

  24. Kontaktní osoba

    Mgr. Petr Mentlík, tajemník

  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    16.02.2011

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    10.02.2016

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace