Petice
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Petice
-
Základní informace k životní situaci
Peticí je takové písemné podání, které obsahuje žádost, návrh nebo stížnost, se kterým se občané obracejí
na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věcech veřejného či jiného
společného zájmu, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů. -
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Fyzické osoba, která dosáhla věku 18 let, právnické osoby je-li to v souladu s cíli jejich činnosti.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Petice musí mít písemnou podobu a musí být opatřena jménem, příjmením a bydlištěm toho, kdo ji podává. Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výboru s uvedením jména, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Petice se podávají v písemné formě (viz. bod 6) a je nutno předložit originální verzi (lze i ověřenou kopii s platností originálu). Zasílají se poštou nebo je lze doručit osobně.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, Horní 3, Ostrava-Hrabůvka, 700 30
-
Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Osobní podání petice
Budova B, odbor právní, III. patro, dveře č. 319, Mgr. Martin Hojecký, tel.: +420 599 430 285
Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00 - 17:00 hod. (polední pauza: 12:00 - 13:00 hod.)
Písemné podání petice
Budova A, odbor vnitřních věcí, přízemí, dveře č. 004 - podatelna, tel.: +420 599 430 300
Úřední hodiny: pondělí až čtvrtek 8:00 - 17:00 hod., pátek 8:00 - 13:00 hod., (polední pauza: 12:00 - 13:00 hod.). -
Jaké doklady je nutné mít s sebou
---
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Bez poplatku.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Žádní.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
---
-
Elektronická služba, kterou lze využít
Ano - posta@ovajih.cz
-
Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů
-
Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nelze uplatnit
-
Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnostíNejsou
-
Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
- Portál veřejné správy (www.portal.gov.cz)
-
Popis byl naposledy aktualizován
10.02.2016
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno