Stížnosti a ostatní podání

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stížnosti a ostatní podání

  2. Základní informace k životní situaci

    Stížnost je písemné nebo ústní podání, kterým se fyzické a právnické osoby nebo skupiny osob obracejí
    na orgány města, orgány městských obvodů a Městskou policii Ostrava ve věci ochrany svých zájmů,
    nebo upozorňují na nedostatky či závady, jejichž řešení spadá do působnosti těchto orgánů, nebo kterým
    poukazují na nevhodné chování úředních osob nebo nesprávný postup správního orgánu. Za stížnost se
    považují rovněž podněty, oznámení či jiné písemnosti sloužící k ochraně zájmů podatele nebo upozorňující na nedostatky či závady, jejichž řešení náleží do působnosti uvedených orgánů.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Právnická nebo fyzická osoba, nezletilá osoba pouze tehdy, je-li předmět stížnosti přiměřený její rozumové vyspělosti (§ 9 Občanského zákoníku, v platném znění).

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Stížnost nemá předepsanou formu a náležitosti, ale musí v ní být uvedeno, v případě fyzické osoby jméno a příjmení, bydliště a podpis, u právnické osoby její název, sídlo a označení statutárního zástupce. Ze stížnosti musí být zřejmé, kdo ji podává a čeho se stěžovatel domáhá, případně co navrhuje. Pokud jde o anonymní stížnosti, jsou přešetřovány v závislosti na jejich obsahu.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
    • písemně
    • elektronicky (emailem, datová zpráva)
    • faxem
    • osobně (viz bod č. 9).
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, Horní 3, Ostrava-Hrabůvka, 700 30

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Podání ústní stížnosti
    Budova B, odbor právní, III. patro, dveře č. 319, pí Jana Lindovská, tel.: +420 599 430 367 nebo příslušný odbor ÚMOb Ostrava-Jih podle věcné příslušnosti v souladu s Organizačním řádem
    Úřední hodiny: pondělí a středa 8:00 - 17:00 hod. (polední pauza: 12:00 - 13:00 hod.)
    Podání písemné stížnosti
    Budova A, odbor vnitřních věcí, přízemí, dveře č. 004 - podatelna, tel.: +420 599 430 300
    Úřední hodiny: pondělí až čtvrtek 8:00 - 17:00 hod., pátek 8:00 - 13:00 hod.,  (polední pauza: 12:00 - 13:00 hod.).

  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    ---

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Bez poplatku.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Stížnosti se vyřizují bez zbytečného odkladu do 60 dnů ode dne jejich doručení. V mimořádně náročných případech, kdy je v průběhu šetření zjištěno, že k řádnému prověření věci je nutno získat odborná stanoviska, posudky nebo vyjádření jiných orgánů a v důsledku toho nepostačí 60 dnů, je stěžovatel písemně uvědomen o důvodech a nové lhůtě k vyřízení. Jde-li o stížnost v pravomoci zastupitelstva městského obvodu, bude vyřízena nejpozději do 90 dnů.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Žádní.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    ---

  14. Elektronická služba, kterou lze využít
  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

  16. Jaké jsou související předpisy

    Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností a peticí schválena usnesením rady města č. 9094/RM1014/118 ze dne 21.01.2014

  17. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Opravné prostředky nelze uplatnit, lze však podat opakovanou stížnost, která však musí obsahovat nové skutečnosti, které by mohly mít vliv na výsledek prošetřování. Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti dle § 175 odst. 7 Správního řádu.

  18. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Na základě výsledku šetření v případě oprávněné stížnosti jsou přijata příslušná opatření.

  19. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  20. Další související informace
  21. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

  22. Související životní situace a návody, jak je řešit

    Petice - zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním, v platném znění

  23. Za správnost návodu odpovídá útvar

    Odbor právní Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih

  24. Kontaktní osoba

    Mgr. Petr Mentlík, tajemník

  25. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

    02.02.2011

  26. Popis byl naposledy aktualizován

    10.02.2016

  27. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  28. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace