Místní poplatek za užívání veřejného prostranství - např. vyhrazení trvalého parkovacího místa
Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení
-
Označení - pojmenování - životní situace
Místní poplatek za užívání veřejného prostranství - např. vyhrazení trvalého parkovacího místa
-
Základní informace k životní situaciNařízení se mohou měnit. Sledujte prosím web MO Ostrava-Jih.Statutární město Ostrava obecně závaznou vyhláškou č. 15/2023, o místním poplatku za užívání veřejného prostranství, ve znění pozdějších změn a doplnění, stanovilo místní poplatek za užívání veřejného prostranství a podrobnosti jeho vybírání na území statutárního města Ostravy. Předmětem poplatku je užívání veřejného prostranství zvláštními způsoby, kterými se rozumí provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění stavebních a reklamních zařízení, zařízení cirkusů, lunaparků a jiných podobných atrakcí, umístění skládek, vyhrazení trvalého parkovacího místa a užívání tohoto prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce nebo potřeby tvorby filmových a televizních děl.
-
Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)
Fyzická osoba či právnická osoba, případně jejich zplnomocněný zástupce. Plná moc musí být doložena.
-
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Správcem veřejného prostranství je odbor dopravy a komunálních služeb, kde je vždy nejprve potřeba podat žádost o povolení/souhlas se zvláštním užíváním veřejného prostranství. Poté následuje ohlášení k místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství. Správcem místního poplatku je odbor financí a rozpočtu.
V ohlášení zvláštního užívání veřejného prostranství se uvedou údaje o ohlašovateli (jméno a příjmení/název společnosti, kontaktní údaje) a další údaje rozhodné pro stanovení poplatkové povinnosti - doba, způsob, místo a výměra zvláštního užívání veřejného prostranství, popř. skutečnosti dokládající vznik nároku na úlevu či případné osvobození od poplatku.
-
Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Podáním ohlášení k místnímu poplatku.
-
Na které instituci životní situaci řešit
Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor financí a rozpočtu.
-
Jaké doklady je nutné mít s sebou
- Ohlášení k místnímu poplatku,
- Ohlášení k místnímu poplatku - Trvalé parkovací místo,
- Ohlášení k místnímu poplatku - Tržní místa, tržiště,
- Plnou moc v případě zastupování žadatele (oznamovatele),
- Žádost o vrácení přeplatku.
-
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
-
Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit
Poplatek je splatný bez výzvy a vyměření podle částky (sazba x m2 x počet dnů):
a) pokud částka za zvláštní užívání veřejného prostranství nepřesáhne 50 000,- Kč, je poplatek splatný nejpozději v den, kdy bylo s takovýmto užíváním veřejného prostranství započato,
b) pokud částka za zvláštní užívání veřejného prostranství přesáhne 50 000,- Kč, je poplatek splatný nejpozději 10. den, kdy takovéto užívání veřejného prostranství skončilo,
c) u havárií je poplatek spatný v den ohlášení zvláštního užívání veřejného prostranství,
d) poplatek stanovený týdenní, měsíční nebo roční paušální částkou je splatný ve splátkách, vždy nejpozději první pracovní den v příslušném týdnu, měsíci nebo roce. Splátky musí být rovnoměrné, odpovídající počtu týdnů, měsíců nebo let uvedených v ohlášení,
e) poplatek lze uhradit dopředu nejvýše na dobu jednoho roku.
Po přidělení variabilního symbolu správcem poplatku lze místní poplatek za užívání veřejného prostranství zaplatit:
- v hotovosti nebo platební kartou na pokladně ÚMOb Ostrava-Jih,
- převodem na účet číslo 19-1520761/0100, vedený u Komerční banky, a.s.
-
Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Poplatník je povinen ohlásit užívání veřejného prostranství správci poplatku nejpozději 5 pracovních dní před zahájením takovéhoto užívání. Výjimkou jsou pouze činnosti související s havarijními případy.
-
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Nejsou stanoveni.
-
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
-
Elektronická služba, kterou lze využít
- do datové schránky ÚMOb Ostrava-Jih číslo 2s3brdz
- na e-mail posta@ovajih.cz - v takovém případě je nutné, aby žádost byla opatřena elektronickým podpisem od kvalifikované certifikační autority uznávané orgány státní správy (První certifikační autorita, a. s., eIdentity, a. s. nebo PostSignum QCA)
-
Popis byl naposledy aktualizován
04.04.2024
-
Datum konce platnosti popisu
Neuvedeno