Restaurační zahrádky

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Restaurační zahrádky

  2. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Právnická osoba (dále jen „poplatník“), v jejímž zájmu nebo kvůli jejíž činnosti má být zvláštní užívání pozemní komunikace povoleno a které je správní a místní poplatek vyměřen nebo s nímž je úhrada sjednána, případně jím zmocněná osoba.

  3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Místní komunikace lze užívat jiným než obvyklým způsobem nebo k jiným účelům, než pro které jsou určeny, jen na základě povolení zvláštního užívání vydaného silničním správním úřadem.

    Zvláštním užíváním pozemní komunikace je například provozování restaurační zahrádky. Silniční správní úřad vydá rozhodnutí o povolení zvláštního užívání na dobu určitou a v rozhodnutí stanoví podmínky zvláštního užívání.

    Podmínkou přiznání se k místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství je skutečnost, že fyzická nebo právnická osoba fakticky užívá toto prostranství některým ze způsobů uvedeným v § 4 odst.1 zákona číslo 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů nebo a dle obecně závazné vyhlášky statutárního města Ostravy číslo 4/2016 o místním poplatku za užívání veřejného prostranství.

  4. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti k silničnímu správnímu úřadu nejpozději 30 dnů před navrhovaným zahájením zvláštního užívání.

  5. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih
    odbor dopravy a komunálních služeb
    Horní 3
    700 30 Ostrava-Hrabůvka

  6. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Kde nás najdete

    Adresa:
    Edisonova 792/82
    700 30 Ostrava-Hrabůvka

    Adresa elektronické podatelny:
    posta@ovajih.cz
    Tato podatelna přijímá také podání opatřená elektronickým podpisem od kvalifikované certifikační autority uznávané orgány státní správy (První certifikační autorita, a. s., eIdentity, a. s. nebo PostSignum QCA).

    ID datové schránky: 2s3brdz

    IČ: 00845451

    DIČ: CZ00845451

    Klikněte na mapu

     

    Úřední hodiny

    Pondělí a středa:  8:00 - 12:00  13:00 - 17:00
    Hana Kúkolová
    referent silničního hospodářství
    599430377 207 / Radnice, budova B
  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou
  8. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní a místní poplatek je možno platit v hotovosti na pokladně Úřadu městského obvodu Ostrava-Jih, v době pokladních hodin (možná platba kartou), také prostřednictvím složenek na pobočkách České pošty, a. s. nebo bezhotovostním převodem (platebním příkazem) z bankovního účtu plátce na účet příjemce.

    Vše až po podání žádosti a následného přidělení variabilního symbolu k platbě. Bez přiděleného variabilního symbolu platbu neuskutečňujte, nebyla by správně přiřazena!

    Výše správního poplatku závisí na délce trvání zvláštního užívání:

    Délka trvání užíváníPoplatek (Kč)
    doba kratší než 10 dnů 100 Kč
    doba kratší než 6 měsíců 500 Kč
    ostatní případy 1 000 Kč

    Dle přílohy číslo 2 obecně závazné vyhlášky statutárního města Ostrava číslo 4/2016  místní poplatek činí:

    • základní denní sazba 10,- Kč/m2, paušál týdenní 20,- Kč/m2, paušál měsíční 75,- Kč/m2.
  9. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    O žádosti musí být rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti o povolení zvlášního užívání místní komunikace IV. třídy, ve zvlášť složitých případech a v případech, kdy je nařízeno místní šetření, do 60 dnů od zahájení řízení, tj. od podání žádosti.

  10. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • zákonný zástupce
    • ustanovený zástupce
    • zmocněnec – na základě plné moci
    • společný zmocněnec, společný zástupce
    • prokurista
    • vlastník (správce) dotčené místní komunikace
    • příslušný orgán Policie České republiky
  11. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychleným odstraněním případných nedostatků a vad žádosti.

  12. Elektronická služba, kterou lze využít
  13. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává ke správnímu úřadu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Podané odvolání má odkladný účinek.

  14. Další související informace

    Veřejnoprávní povinnost platit místní poplatek za zvláštní užívání veřejného prostranství dle § 4 zákona číslo 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů nenahrazuje povinnost hradit nájemné vyplývající ze soukromoprávního nájemního vztahu ve smyslu § 34 zákona číslo 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů (viz judikatura Ústavního soudu - Pl. ÚS 21/02 a usnesení II.ÚS 3364/10 a Nejvyššího správního soudu - rozsudek 9 Afs 86/2008 – 89 a 8 Afs 46/2010 – 47) - pronájem nebo výpůjčku pozemků vyřizujete na odboru majetkovém.

  15. Kontaktní osoba

    referent silničního hospodářství 03
    599430377 207 / Radnice, budova B