Rozpad rodiny

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Rozpad rodiny

  2. Základní informace k životní situaci

    Případy, kdy dochází k rozchodu rodičů, soud projednává úpravu rodičovské odpovědnosti a orgán SPOD je ustanoven kolizním opatrovníkem dítěte. Dále se jedná o případy, kdy rozchod rodičů je provázen situacemi ohrožujícími zdravý vývoj dítěte. Sociálně-právní ochrana dětí v těchto případech působí k obnovení narušených funkcí rodiny a k ochraně oprávněných zájmů dítěte. 

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Rodič, osoba odpovědná za výchovu dítěte, dítě samotné, další osoby, které mohou k situaci podat významné a důležité informace nebo instituce jako soud, Policie ČR, škola a školská zařízení, zdravotnická zařízení aj. 

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Postup je dán právními předpisy a standardy kvality SPO (především zákonem č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí a zákonem č. 500/2004 Sb. - Správní řád).

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádosti, oznámení či upozornění na odbor sociální péče, oddělení sociálně-právní ochrany, ÚMOb Ostrava - Jih.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Řeší orgán sociálně právní ochrany dětí, odbor sociální péče, oddělení sociálně-právní ochrany ÚMOb Ostrava - Jih.

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobním jednání občanský průkaz či  jiný doklad totožnosti.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Nejsou stanoveny žádné formuláře.

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Sociálně-právní ochrana se poskytuje bezplatně, náklady vzniklé v souvislosti s výkonem sociálně-právní ochrany, není-li stanoveno jinak, nese stát. Rodiče nebo jejich zástupci při nahlížení do spisové dokumentace dítěte mají právo pořizovat za úhradu kopie - poplatek činí 15,- Kč za 1.stránku, 5,- Kč za každou další.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Postupuje se dle naléhavosti jednotlivých případů a podle standardů kvality SPO, dále v souladu se Správním řádem.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Fyzické a právnické osoby, které mohou podat k případu jakékoliv informace.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Spolupráce s orgánem sociálně právní ochrany dětí, konkrétně se sociální pracovnicí.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Kontakty na jednotlivé zaměstnance oddělení sociálně-právní ochrany (telefon a e-mailová adresa) jsou uvedeny na webových stránkách úřadu, odbor sociální péče, oddělení sociálně-právní ochrany.

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    04.08.2017

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno