Statutární město Ostrava - oficiální portál
  • Velikost písma:
  • A
  • A
  • A

Osobní nástroje

Senior nebo osoba se zdravotním postižením – Smlouva o poskytování pobytové sociální služby- zastupování při podpisu smlouvy

Poslední změna: Středa 16.08.2017 16:22

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

Senior nebo osoba se zdravotním postižením, které je z důvodu nepříznivého zdravotního stavu a sociální situace zajišťována komplexní péče v pobytovém zařízení sociálních služeb (Domov pro seniory, Domov pro osoby se zdravotním postižením, Denní centrum atp.) 

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Senior nebo osoba se zdravotním postižením – Smlouva o poskytování pobytové sociální služby- zastupování při podpisu smlouvy

  2. Základní informace k životní situaci
    • Nepříznivá sociální situace vzniklá při přijetí a pobytu v pobytové sociální službě v souvislosti se sepisováním Smlouvy  o poskytování pobytové sociální služby –nepříznivý zdravotní stav uživatele sociální služby, neschopnost podpisu,  nepochopení obsahu smlouvy, bez učinění předběžného prohlášení v očekávání vlastní nezpůsobilosti právně jednat, bez svého zákonného zástupce, bez schopnosti samostatně jednat.
    • Zastoupení při uzavírání smlouvy podle § 91 odst. 6 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v těchto případech zajišťuje pověřená osoba Úřadu městského obvodu Ostrava-JIH, odboru sociální péče.

     

    V návaznosti na vzniklou situaci sociální pracovník např.:

    • spolupracuje s pobytovou sociální službou – sociální pracovnicí pobytového zařízení
    • prošetřuje sociální situaci seniora a osoby se zdravotním postižením (uživatele sociální služby), spolupracuje s rodinou, institucemi
    • poskytuje odborné sociální poradenství k řešení zastupování osoby vhodnou osobou ( např. rodinnými příslušníky)
    • poskytuje administrativní pomoc zejména rodině uživatele sociální služby, např. při podání podnětu na Okresní soud
    • poskytuje komplexní odborné sociální poradenství


    Vzhledem k tomu, že odborné sociální poradenství v této oblasti vyžaduje delší časový prostor, doporučujeme, aby se klienti s žádostí o informaci, pomoc či spolupráci obrátili na konkrétního zaměstnance osobně.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Sociální pracovník se zaměřuje na sociální práci s:

    • osobami se zdravotním postižením nebo duševním onemocněním,
    • s rodinnými příslušníky uživatelů sociální pobytové služby
    • sociálními pracovníky pobytových sociálních služeb, případně dalších institucí
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny. 

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Osobní návštěva sociálního pracovníka odboru sociální péče, popřípadě telefonický kontakt za účelem dohody o návštěvě odboru sociální péče.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava - JIH

    Odbor sociální péče

    Horní 3 

    700 30 Ostrava – Hrabůvka

     

    Úřední hodiny:

    Pondělí, středa    8.00 - 12.00      13.00 - 17.00

  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

    Tuto situaci můžete řešit v úředních hodinách na  Úřadu městského obvodu Ostrava-JIH (mimo úřední hodiny na základě předchozí domluvy). Obrátit se můžete na specializované sociální pracovníky odboru sociální péče – oddělení péče o staré a zdravotně postižené občany, uvedené v seznamu zaměstnanců Úřadu městského obvodu Ostrava-JIH.

    Yveta Bobrová
    specializovaný sociální pracovník 04
    599430432 129 / Radnice, budova C
    Mgr. Lenka Karásková
    vedoucí oddělení péče o staré a zp občany
    599430440 131 / Radnice, budova C
    Mgr. Karin Lukešová
    specializovaný sociální pracovník 07
    599430430 130 / Radnice, budova C
    Bc. Lydie Šebestová, DiS.
    specializovaný sociální pracovník 08
    599430428 132 / Radnice, budova C
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz. Doložení dalších dokladů se odvíjí od konkrétního řešeného problému.

  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Žádný formulář není k dispozici.

  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. 

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Sociální pracovník pracuje s klientem okamžitě, dle individuálních potřeb, popřípadě si domlouvá termíny dalších schůzek na základě dohody s klientem.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Na řešení sociální situace se mohou podílet rodinní příslušníci, poskytovatelé sociálních služeb,  lékaři, úřady, a další osoby či instituce.

  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Aktivní spolupráce klienta se sociálním pracovníkem. Plnění společně stanovených úkolů tak, by byl naplněn cíl stanovené sociální práce s klientem.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možno řešit prostřednictvím elektronické služby.

  15. Podle kterého právního předpisu se postupuje

    Výkon profese sociálního pracovníka obce je vymezena:

    zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů

    Na základě § 63 odst. 3 zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů a § 93a odst. 1 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, jsou zaměstnanci obcí zařazeni jako sociální pracovníci oprávněni, na základě souhlasu osob, které se nacházejí v hmotné nouzi, v nepříznivé sociální situaci nebo jsou ohroženi sociálním vyloučení nebo se v tomto stavu nachází, vstupovat do obydlí, v němž tyto osoby žijí, s cílem vykonávat činnosti sociální práce.

    Sociální pracovník se vždy musí prokázat průkazem sociálního pracovníka, který je vydán příslušným úřadem,  t.j. Statutárním městem Ostrava, Úřadem městského obvodu Ostrava-Jih.

  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Žádné opravné prostředky nejsou stanoveny.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Sankce za nedodržení povinností nejsou stanoveny.

  18. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

    Magistrát města Ostravy, sekce sociální služby

    http://www.ostrava.cz/cs

    Magistrát města Ostravy

    https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat

    ÚMOb-JIH – nabídka bytů

    http://nemovitosti.ovajih.cz/rozcestnik/byty/

    Formuláře žádosti o dávky

    http://portal.mpsv.cz/forms/

    Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR

    http://www.mpsv.cz/cs/

    Okresní soud Ostrava

    https://www.statnisprava.cz/rstsp/adresar.nsf/i/11053

    Úřad práce ČR – Krajská pobočka v Ostravě

    http://portal.mpsv.cz/upcr/kp/msk/kop/ostrava

  19. Související životní situace a návody, jak je řešit
  20. Popis byl naposledy aktualizován

    16.08.2017

  21. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno