Senior nebo osoba se zdravotním postižením – Smlouva o poskytování pobytové sociální služby- zastupování při podpisu smlouvy

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

Senior nebo osoba se zdravotním postižením, které je z důvodu nepříznivého zdravotního stavu a sociální situace zajišťována komplexní péče v pobytovém zařízení sociálních služeb (Domov pro seniory, Domov pro osoby se zdravotním postižením, Denní centrum atp.) 

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Senior nebo osoba se zdravotním postižením – Smlouva o poskytování pobytové sociální služby- zastupování při podpisu smlouvy

  2. Základní informace k životní situaci
    • Nepříznivá sociální situace vzniklá při přijetí a pobytu v pobytové sociální službě v souvislosti se sepisováním Smlouvy  o poskytování pobytové sociální služby –nepříznivý zdravotní stav uživatele sociální služby, neschopnost podpisu,  nepochopení obsahu smlouvy, bez učinění předběžného prohlášení v očekávání vlastní nezpůsobilosti právně jednat, bez svého zákonného zástupce, bez schopnosti samostatně jednat.
    • Zastoupení při uzavírání smlouvy podle § 91 odst. 6 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v těchto případech zajišťuje pověřená osoba Úřadu městského obvodu Ostrava-JIH, odboru sociální péče.

     

    V návaznosti na vzniklou situaci sociální pracovník např.:

    • spolupracuje s pobytovou sociální službou – sociální pracovnicí pobytového zařízení
    • prošetřuje sociální situaci seniora a osoby se zdravotním postižením (uživatele sociální služby), spolupracuje s rodinou, institucemi
    • poskytuje odborné sociální poradenství k řešení zastupování osoby vhodnou osobou ( např. rodinnými příslušníky)
    • poskytuje administrativní pomoc zejména rodině uživatele sociální služby, např. při podání podnětu na Okresní soud
    • poskytuje komplexní odborné sociální poradenství


    Vzhledem k tomu, že odborné sociální poradenství v této oblasti vyžaduje delší časový prostor, doporučujeme, aby se klienti s žádostí o informaci, pomoc či spolupráci obrátili na konkrétního zaměstnance osobně.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Sociální pracovník se zaměřuje na sociální práci s:

    • osobami se zdravotním postižením nebo duševním onemocněním,
    • s rodinnými příslušníky uživatelů sociální pobytové služby
    • sociálními pracovníky pobytových sociálních služeb, případně dalších institucí
  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Zvláštní podmínky nejsou stanoveny. 

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Osobní návštěva sociálního pracovníka odboru sociální péče, popřípadě telefonický kontakt za účelem dohody o návštěvě odboru sociální péče.

  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava - JIH

    Odbor sociální péče

    Horní 3 

    700 30 Ostrava – Hrabůvka

     

    Úřední hodiny:

    Pondělí, středa    8.00 - 12.00      13.00 - 17.00

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    Při osobní návštěvě na úřadě občanský průkaz. Doložení dalších dokladů se odvíjí od konkrétního řešeného problému.

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Žádný formulář není k dispozici.

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. 

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    Sociální pracovník pracuje s klientem okamžitě, dle individuálních potřeb, popřípadě si domlouvá termíny dalších schůzek na základě dohody s klientem.

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Na řešení sociální situace se mohou podílet rodinní příslušníci, poskytovatelé sociálních služeb,  lékaři, úřady, a další osoby či instituce.

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Aktivní spolupráce klienta se sociálním pracovníkem. Plnění společně stanovených úkolů tak, by byl naplněn cíl stanovené sociální práce s klientem.

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možno řešit prostřednictvím elektronické služby.

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    09.01.2020

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno