Radnice

Poskytnutí údajů vlastníkovi objektu

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Poskytnutí údajů vlastníkovi objektu

  2. Základní informace k životní situaci

    Ohlašovna sdělí vlastníkovi objektu na jeho písemnou žádost jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození občana, k němuž vede údaj o místě trvalého pobytu, odpovídající adrese objektu. Sdělení ohlašovny podle věty první musí být vlastníkovi objektu doručeno do vlastních rukou.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    • fyzická osoba, která je vlastníkem objektu
    • právnická osoba, která je vlastníkem objektu nebo pověřený zástupce právnické osoby

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Splnění všech požadovaných náležitostí dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
    • podáním písemné žádosti o sdělení na ohlašovně
    • vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněná osoba nedokládá ohlašovně při podání žádosti o sdělení údajů o občanovi, k němuž je veden údaj o místě trvalého pobytu na adrese objektu, své vlastnické právo nebo jiné užívací právo, pokud si existenci tohoto práva může ohlašovna ověřit bezúplatně veřejným dálkovým přístupem do katastru nemovitostí
    • uhrazením správního poplatku ve výši 30,- Kč za první stránku a 10,- Kč za každou další i započatou stránku
  6. Na které instituci životní situaci řešit

    Úřad městského obvodu Ostrava-Jih, odbor správních činností, ohlašovna

  7. Jaké doklady je nutné mít s sebou

    platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas)

  8. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

    Formulář je k dispozici na ohlašovně

  9. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za poskytnutí údajů z informačního systému se platí správní poplatek ve výši 30,- Kč a 10,- Kč za každou další i započatou stránku.

  10. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    do 30 dnů dle správního řádu

  11. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    žádní

  12. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    žádné

  13. Elektronická služba, kterou lze využít

    podáním prostřednictvím datové schránky

  14. Popis byl naposledy aktualizován

    14.03.2024

  15. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno